Coffee May Slash Stroke Risk

By NicerNews • on March 11, 2010

Original Source: http://www.worldhealth.net
Original Publication Date: March 2010

Previous studies have suggested a variety of health benefits to coffee consumption, with positive effects associated for conditions ranging from type-2 diabetes to cognitive function.  Yangmei Li, from University of Cambridge (United Kingdom), and colleagues studied data collected on 9,978 men and 12,254 women, ages 39 to 79 years, enrolled in the European Prospective Investigation into Cancer (EPIC)-Norfolk study.  The team found that those who drank a single cup of coffee, either regular or decaffeinated, a day, slashed their risk of stroke by 30%.  Greater consumption did not provide further protective effect.

Reblog this post [with Zemanta]

 Retweet This Post

Leave a Comment

Creative Commons License
NicerNews by Megan Sheehan is licensed under a Creative Commons Attribution 3.0 United States License.
Based on a work at www.nicernews.com.
Permissions beyond the scope of this license may be available at http://www.nicernews.com/contact/.